Aktywna Seniorka

To zajęcia specjalnie opracowane dla osób starszych – gimnastyka połączona z umiarkowanym treningiem siłowy. Ćwiczenia zwiększa masę i siłę mięśni, tym samym usprawniają ruchowo, mają korzystny wpływ na gęstość kości, są bezpieczne dla stawów i kręgosłupa. Dodatkowo, dla urozmaicenia treningu, wprowadzane są także elementy tańca. Aktywność w wieku dojrzałych to poprawa jakości życia, łatwość wykonywania codziennych obowiązków i lepsze samopoczucie.

Gimnastyka dla osób starszych prowadzona jest w odpowiednim tempie, zawsze dostosowanym do możliwości ćwiczących. Zawiera ćwiczenia istotne ze względów fizjologicznych: wzmocnienie dna miednicy, profilaktyka osteoporozy, wzmocnienie mięśni okołokręgosłupowych, kształtowanie poczucia równowagi, przeciwdziała sztywnieniu stawów.

Zalecane treningi, to 2-3 razy w tygodniu. Jak w każdym wieku ćwiczenia powinny przede wszystkim sprawiać nam przyjemność i być systematyczne. Nawet na emeryturze człowiek może nauczyć się nowych rzeczy i mieć sprawność do pozazdroszczenia!

Klub fitness - Senior
Klub fitness - Seniorka

Korzyści płynące z aktywności ruchowej

Według badań Światowej Organizacji Zdrowia z aktywności fizycznej osób starszych wynikają następujące korzyści:

  • Poprawa psychicznego i fizycznego stanu zdrowia.
  • Minimalizacja stanów bólowych.
  • Profilaktyka cukrzycy i miażdżycy, otyłości i choroby zwyrodnieniowej stawów.
  • Zmiana stereotypu osoby starszej, pozwalająca na zachowanie większej niezależności.
  • Lepszy sen – regularne ćwiczenia pomogą ci szybciej zasnąć.
  • Poprawa ogólnego samopoczucia, wzrost pewności siebie.
  • Przyjemność i radość z wykonywanego wysiłku fizycznego.
  • Poprawa zdrowia psychicznego oraz obniżenie poziomu stresu, lęków, obaw, depresji.
  • Poprawa jakości życia przez zachowanie niezależności i samodzielności.
  • Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym.
Każdy z nas chce jak najdłużej zatrzymać młodość i cieszyć się życiem. Aktywny, zdrowy styl życia to niewątpliwie klucz do sukcesu.
Seniorko! Na ruch nigdy nie jest za późno, zwłaszcza w okresie tzw. jesieni życia.

Wskazówki na dobry początek:

  • zdecyduj, dlaczego chcesz ćwiczyć – doskonałym powodem jest zachowanie dobrego zdrowia, sprawności i niezależności,
  • bądź obowiązkowa – wykonuj ćwiczenia regularnie!
  • zawsze zaczynaj od rozgrzewki, a kończ uspokojeniem i rozciąganiem,
  • przerwij ćwiczenia, jeśli odczuwasz dyskomfort lub ból,
  • pamiętaj, że w zależności od dziennej dyspozycji Twoje możliwości mogą się zmieniać – nie zniechęcaj się, jeśli nie możesz zrobić tego co nie sprawiało Ci problemu dzień wcześniej,
  • jeśli po zajęciach, czujesz zmęczenie trwające dłużej niż jedną lub dwie godziny, spróbuj zmniejszyć nieco intensywność ćwiczeń,
  • skoncentruj się na ćwiczeniach, które mają za zadanie poprawić zakres ruchów w stawach i zachować elastyczność ciała,
  • zaakceptuj swoje ograniczenia. Zamiast skupiać się na tym, czego nie możesz zrobić, zastanów się, co możesz. Pozytywne nastawienie przynosi pozytywne rezultaty!

W naszym Klubie zadbasz nie tylko o swoje zdrowie, ale także miło spędzisz czas na pogawędkach ze swoimi „nowymi – starymi” przyjaciółkami.

Przygotowaliśmy dla Ciebie zajęcia w grupie AKTYWNA SENIORKA oraz trening indywidualny na siłowni.

Profesjonalna i przyjazna opieka nie pozwoli Ci czuć się zagubioną i onieśmieloną w nowym otoczeniu.

Czekamy na Ciebie!

Godziny otwarcia

 

Pn / Czw: 10:00 - 22:00
Wt / Śr / Pt: 15:00 - 22:00
Sb: 10:00 - 15:00
Nd: nieczynne

Kontakt

 

ul. Warszawska 25
05-660 Warka

mobile: 798 878 166
tel.: 48 366 34 34
e-mail: recepcja.warka@klubforma.pl

Lokalizacja